ONLINIZACE POV od 1.10.2024.
DŮLEŽITÉ!!
Od 1.10. 2024 začal platit online režim pro zpracování dat týkajících se vzniku, změn a zániku v povinném ručení.
Připravili jsme pro vás souhrn důležitých informací, které dále doplňujeme.
Pojišťovny jsou nově povinny předávat informace o vzniku nových smluv, změnách a zánicích, do databáze ČKP v online režimu.
Databáze ČKP je jediným zdrojem pro zjišťování informací pro Policii ČR a Registry vozidel.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ZMĚNY:
Pojištění musí být uhrazeno před datem počátku pojištění, (informace o vzniku smlouvy musí být online předány do ČKP).
Smlouva se vznikem v den sjednání musí být uhrazena nejpozději v den sjednání.
Nově možnost úhrady pojistného přes platební bránu, nebo platba z účtu s okamžitou platbou.
Zelená karta bude klientovi zaslána až po připsání platby v pojišťovně.
Standardní platba převodem bude i nadále možná (NEDOPORUČUJE se používat v případě lhůty na zaplacení kratší než 3 dny - riziko nepřipsání platby na účet pojišťovny).
V rámci pojišťoven jsou zatím nastaveny 2 způsoby akceptace pojistného s ohledem na pozdní úhradu platby:
Sjednání smlouvy s tzv. „předpokládaným“datem počátku
V návrhu PS je uvedeno předpokládané datum počátku, pokud klient uhradí později, posunuje se datum počátku na datum připsání pojistného v pojišťovně.
Pojišťovna stanoví lhůtu do kdy bude akceptovat pozdní úhradu a posune se tím datum vzniku smlouvy.
Platba musí být uhrazena nejpozději do lhůty, kterou stanovila pojišťovna (7-14 dnů, Allianz, Direct), při úhradě po uplynutí lhůty je návrh smlouvy stornován.
2. Sjednání smlouvy s pevným datem počátku pojištění
Pojišťovna nemá žádnou lhůtu pro pozdní úhradu pojistného.
Pokud není platba připsaná v den sjednání, nebo den před požadovaným počátkem pojištění, pojištění nevznikne a návrh se stornuje, klient není pojištěný.